Beetje winderig....

16 juli 2014 - Batticaloa, Sri Lanka

Mijn laatste verhaal leek een beetje kort, maar dat komt omdat om een of andere reden mijn verhaal op een tiende van het origineel is blijven hangen... Ik had een veel langer verhaal geschreven maar dat is dus om een vage reden ergens in de atmosfeer blijven hangen....

De Bejing avonturen zijn allang weer verleden tijd. Ik zit alweer een paar weken in Sri Lankaanse sferen. Heerlijke curry's, tropisch weer en vriendelijke mensen zijn hier dagelijkse kost. Aan de west kust en het binnenland wel wat regen gehad, maar nu ik aan de oost kust zit is het heerlijk.
Ik moest even wennen aan de hoge luchtvochtigheid, maar mijn transpireren is al gedaald naar minder dan 10 lr per dag haha!

In het jeuvelachtige binnenland heb ik Adam's Peak beklommen. In feite een 7 km lange trap! Was wel een beetje zwaar voor de beentjes. We hadden het plan opgevat om 's nachts omhoog te gaan, zodat we met zonsopgang op de top zouden staan met een prachtig uitzicht als beloning. Helaas was het weer behoorlijk shit! Veel regen en kou en het was donker natuurlijk. Maargoed, het beloofde uitzicht bij zonsopgang deed ons moedig doorklimmen. Het zat ons echter allemaal niet mee, want eenmaal doorweekt en koud bovengekomen, bleek de poort naar het uitzichtpunt gesloten! Ja, dat was best even balen.. Toen maar weer te terugtocht aanvaard. Toen we eenmaal terug waren in ons dorp hebben we onszelf getrakteerd op een uitgebreide ayurvedische massage, inclusief hoofdmassage, oliebehandeling en saunabox. HEERLIJK!!

Vorige week een treinrit gemaakt van Ella naar Kandy. Wat een prachtige rit was dat zeg! Dwars door de heuvelachtige theeplantages. De rit duurde 8 uur, dus tijd zat om te relaxen en het landschap aan je voorbij te zien trekken.

3 dagen geleden met mijn nieuwe reisvriendin Clothilde uit Frankrijk Sigiriya rock bezocht. Een hele grote rots met bonenop de oude ruines van een paleis van een van de oude koningen van het vroegere Sri lanka. Heel indrukwekkend en vooral ook heel erg winderig! Je kon daar tegen de wind in leunen!

Vandaag met de bus van Trincomallee naar Batticaloa gereisd. We hadden even een klein oponthoud, omdat de chauffeur een boete kreeg voor te hard rijden, maar verder een prima rit. Lekker in de zee gezwommen en een heerlijke cashew curry op met rijst. Mam, ik ga achter het recept aan!!! Deze is echt heerlijk!
We zitten nu vlak aan zee in het idyllische Riviera Resort. Leuk plekje voor 1500 Roepies per nacht voor een kamer voor twee. Dat is dus omgerekend 4,20 euro per persoon per nacht. Tis echt belachelijk goedkoop soms! Maargoed, dan kan ik wat geld opzij leggen voor een diepzeeduik.

Zojuis ook het drankje "Arrack" geproefd. Ik ben geen sterke drank drinker, dus dit zal waarschijnlijk de laatste keer zijn. Maar ik kan wel zeggen dat dit niet het smerigste was dat ik ooit op heb. Jelmer, ik ga kijken of ik wat mee kan nemen voor je...

Zo, ik kruip zo weer onder mijn muskietennet, dus fijne avond en tot de volgende knoop!

X uit Batticaloa
Miranda.

1. Olga Duijvestijn:
    16 juli 2014
    Ha die Miranda, inderdaad was het voorgaande verhaal wat kort maar dat heb je deze keer goed gemaakt :) Leuk om het een en ander van Sri Lanka te lezen wat je zoal mee maakt. Als de plannen niet veranderen willen wij in November het land bezoeken. Over die treinreis hadden we ook al gelezen. Maar plannen kunnen ook zomaar gewijzigd worden, daar doen we niet moeilijk over. Geniet verder van je reis en we kijken uit naar je volgende "story" Zoveel te zien, er valt nog zoveel te zien.......
  2. Marja v Kuijk:
    16 juli 2014
    Mooi verhaal Miranda! Wat een belevenissen allemaal. Erg leuk om te lezen!!
    Blijf genieten...maar dat komt helemaal goed denk ik zo.

Grt. uit een warm Gilze (tis hier ook zomer, Jippie!! en ik ben de hele week vrij!)
  3. Jeannet.:
    16 juli 2014
    He Miranda leuk weer wat te vernemen. Maar wij spreken elkaar tussendoor nog wel eens. Wij zitten momenteel in Twente voor drie dagen. Net lekker gefietst. Morgen naar Gerard en Trudy in Denekamp en vrijdag naar Gerda en Nino in Oost brabant vlak bij cuyk en grave. Nou kusjes ook van Papseknoeps en tot Skype.
  4. Dineke:
    16 juli 2014
    hoi , Miranda . Ja dit verhaal heeft alles weer goedgemaakt . Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en onderneemt. Stoer hoor : trap beklimmen , bustochten , in zee zwemmen enz. enz. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal . Geniet ervan en groetjes van hier !!!!!
  5. Frank:
    17 juli 2014
    Hallo Miranda, leuk verhaal. Wij zijn weer goed op de hoogte. Geniet ervan! Volgend jaar weer naar de Tilburgse Kermis?:)
  6. Mieke van Beurden:
    Ha, Miranda!
    Lekker actief door de binnenlanden van Sri Lanka getrokken. Een beetje fris, begreep ik. Ook voor de lezers is het genieten van jouw verhalen. Dank daarvoor. Vandaag komen twee heren logeren: Silvester en Amadé van Judith; volgende week komt Quirijn van Esther het proberen. Tja, dat zijn de kleine stapjes voor latere wereldreizigers zoals jij! Geniet nog op dat Groene Eiland en een goede veilige reis volgende week naar het volgende doel: Maleisië!
    Hartelijke groet, ook van Hans,
    Mieke.
  7. Marcel:
    19 juli 2014
    Je weet je wel te vermaken lees ik in je reisverhalen en leuk dat je een maatje hebt gevonden. Geniet er van verder.
  8. Jelmer:
    19 juli 2014
    Leuke verhalen en mooie foto's joh! ik dacht alleen aan iets anders toen ik curry's en winderig zag staan
  9. Wim en Joke de Bruijn:
    21 juli 2014
    Hoi Miranda,
    Wat een leuk verslag, alsof we met je mee reizen! Wij genieten ervan en kijken over jou schouder mee.Gezellig zo'n reisgenootje, al kreeg ik niet de indruk dat je eenzaam was, wij kijken weer uit naar het volgende verslag, geniet ervan en groetjes van ons!!
  10. Monique:
    28 juli 2014
    O wat klinkt dat heerlijk allemaal :-)
    Geniet!!!
    Dikke x!!!!