Het leven van een backpacker (van 37 jaar)

29 november 2014 - Cairns, Australië

Ja, het leven van een backpacker is heel speciaal... je verandert je gewoontes en je standaarden en voor je het weet ben je een ander mens! Nou dat laatste valt wel mee, heeft ook met de leeftijd te maken denk ik. Maar je gaat toch echt anders leven en denken.
Mijn hygiene standaarden zijn bijvoorbeeld echt een heel stuk gedaald. In het begin van mijn reis ging ik nog weleens met een doekje ergens langs voordat ik het zou aanraken, nu ben ik niet meer bang voor een beetje stof of plakkerigheid. Daar werken we wel omheen...
Douchen zonder al te veel vast te pakken (je weet nooit wat de vorige gebruiker onder de douche heeft uitgespookt) en de wc bril afdoen voordat je gaat zitten zijn al ingesleten gewoontes.
Elke keer als ik in de gedeelde keuken check ik even de "free food" plank of er nog wat gratis te bikken valt en soms heb je geluk! Dan vindt je nog wat kaas of pasta of 2 overgebleven eitjes van iemand. Gister vond ik zelfs een flesje bier, wat een feest!
Voor mijn reis had ik altijd moeite met slapen in een vliegtuig of bus, dan kwam ik altijd gebroken aan. Met een beetje oefening kan ik nu indutten in elk vervoersmiddel denkbaar. Maakt ook niet uit wat voor bed, ik doe mijn ogen dicht en ben weg. En mocht het ietwat lawaaiierig zijn, heb ik altijd nog mijn oogmasker en oordoppen.
Mijn in- en uitpaksysteem is nu ook tot in den puntjes geoptimaliseerd. Voor elke categorie (onderbroeken, shirtjes of toiletartikelen) heb ik een zakje met een ritsje en alles pak ik altijd op ongeveer dezelfde manier in. Neurotisch of handig? Ik denk het laatste...
Oh mijn wekker gaat, ik moet mijn haar uit gaat spoelen. Ik heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn haar paars te verven.. iets wat ik thuis niet zo snel zou doen, maar op reis maakt toch niemand het een moer uit...

Chiao!

Ps, linda, grappig dat je mijn blog leest! Ik heb in Melbourne in Het Bendigo hotel gezeten, in de wijk Collingwood.

1. Marjolein:
    29 november 2014
    Super leuk om weer te lezen! En de foto's zijn top! Groetjes vanuit Amsterdam!
  2. Mies van Bragt:
    Hallo Miranda
    Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt.Als ik m`n ogen dicht doe,zie ik de omstandigheden waar jij zoal in terecht kom.Leuk om te lezen,maar je moet er niet teveel bij nadenken denk ik anders ga je er gillend vandoor.Maar jij dus niet .JE BENT EEN BIKKEL.
    De foto van jou ziet er best mooi uit,dit is geen paars maar volgens mij meer kastanje bruin of zie ik het verkeerd?
    Miranda,jij nog een hele mooie en veilige voortzetting van je reis en wij blijven nieuwsgierig naar jou belevenissen.DIKKE KNUFFEL uit de Platanenlaan
  3. Linda:
    Hi Miranda,
    Gaaf dat je nu in Cairns bent! Heb je de luidruchtige rainbow lorikeets al ontdekt, die in de schemering druk gaan rondvliegen en vergaderen in de bomen bij het water?
    Handig he, die free food plank?
    Bedankt voor het doorgeven van het hostel in Melbourne. Wij gaan in een ander hostel zitten.
    Geniet ervan & misschien kom ik je wel tegen in NZ! Je bent nu gemakkelijk te herkennen aan paars haar.
  4. Mieke van Beurden:
    29 november 2014
    Het staat je hartstikke leuk!
    Dank voor je verhaaltje. Je wordt steeds handiger om met een minimum aan spullen een maximum aan gemak te creëren. Dat komt je hele leven van pas. Geniet van je aanstaande overstap naar Nieuw Zeeland. Ben benieuwd hoe het je daar bevalt. Ook daarvan heb ik al een voorproefje gehad met Rail Away. Dat moet prachtig worden.
  5. Dineke:
    30 november 2014
    Hoi Miranda
    O , wat herken ik veel in dit verhaal . Toen ik terug kwam uit Israel dacht ik : hier doe ik nooit meer aan mee . Al die tegels aan de muur en al keurige schone stoepen en straten . Maar voor je het weet is alles weer heel gewoon . Maar ..... er blijft heel veel van hangen in je verdere leven en...... dat is niet verkeerd !!!! geniet van alles en groetjes van mij . Dineke
  6. Dimphey:
    6 december 2014
    Hoi Miranda,
    mooi kleurtje hoor. Zag pas 'n verslaggeefster uit Australië en die had dezelfde kleur, mode daar? Je zit ondertussen al in New Zeeland, echt aan de andere kant van de bol.
    Wij hebben hier afscheid genomen van Sint en zijn zwarte Pieten en hebben enkele nachten wat vorst gehad en verder komt hier de kerstversiering nu tevoorschijn.
    Heel veel plezier daar, geniet ze en blijf ons op de hoogte houden van je avonturen.
    Groeten van Dimphey
  7. Anneke:
    6 december 2014
    hoi lief .jij zit waarscijnlijk midden in de zomer en hier is het een paar dagen [winter geweest] maar in middels was het van morgen tegen twaalf uur weer tien gr. boven nul met een heerlijk zonnetje .........sint nicolaasis uitgezwaaid in hoek v.holland en rick en linda vieren de verjaardag van rick in dubay. zij hadden de andere jaren alle wadden eilanden afgeweest en omdat arjan nogal veel in het noorden van Afrika en omstreken komt voor zijn werk wilde rick er ook wel eens iets van zien......................zij logeren bij kennissen ......
    verder heeft een buurman veel gesnoeid bij mij in de tuin .......[je kon mij haast niet meer vinden] ik heb vandaag wat kerst stukjes gemaakt.[lege potten cyclamen hyacinten wat aarde met takjes uit de tuin]en klaar is kees..........
    het is zaterdag avond en ikga koffiemaken .ries je nog met iemand ?of ben jealleen op stap?wat heb je gegeten vandaag ?hierzo een diepgevroren pizza uit de oven ...........tot een volgende keer meisje ik bewonder je nog steeds knuffel vanmij