Rotte eieren en gloeiwormen...

12 december 2014 - Iwitahi, Nieuw-Zeeland

Zo, alweer een dag of wat (ik ben steeds de datum kwijt, heel ander besef van tijd) in het land van Frodo en Gandalf, de kiwi's en de schaapjes.
Het weer is hier helaas even wat minder op het moment. Gister in de regen en de mist de Tongariro Alpine Crossing gelopen, Nieuw zeelands mooiste dagwandeling. Maar helaas was en niet veel te zien.. de prachtige uitzichten zijn een beetje uitgebleven en ook Mount Doom heb ik niet gezien. Toch was het wel een leuke wandeling. Pittig door harde wind en regen op de kraterrand. Maar wel een leuk clubje mensen in het hostel ontmoet waar ik de wandeling mee heb gedaan.
De opdracht van Pim en Franka is wel gelukt, maar je ziet alleen mij in een mistige omgeving haha. Als ik wat meer tijd had gehad, had ik gewacht op beter weer, maar helaas moest ik door.

Ben een biertje wezen drinken in 'The shire' in Hobbiton, het dorp van Frodo en Bilbo en hun kornuiten. Leuk om die hobbitholen in het echt te zien. Alles is zoals in de film en het wordt ook allemaal heel goed bijgehouden. Zijn ook leuke tuintjes hoor Anneke, maar dan heb je af en toe hobbits op bezoek ipv egeltjes en vogeltjes!

In Waitomo een prachtig natuurwonder aanschouwt: de gloeiwormen in de grotten van Waitomo. Opgetuigd in wetsuit, helm en laarzen en met een zwemband onder onze arm zijn we afgedaald naar de donkere (en natte) grotten. Vol met riviertjes en stroomversnellingen en natuurlijk hartstikke donker. Gelukkig hadden we een lamp op onze helm. Na een paar sprongen in het diepe wilde water kwamen we aan bij het mooie en mysterieuze gedeelte van de grotten. Met de lampen uit en relaxend op de zwemband konden we boven ons hoofd de gloeiwormen zien schijnen op de plafonds en muren van de grotten. Echt heel speciaal. Deed me een beetje denken aan die twinkellichtjesgang in Droomvlucht, in de Efteling.

Rotorua, een heel speciale stad! Voor de familie Duijvestijn zeker leuk om te bezoeken. Je kan daar namelijk onbeperkt windjes laten en niemand kijkt je raar aan. Het ruikt daar namelijk overal naar zwavel, van alle thermale activiteit die er in dat gebied heerst. Overal dampende gaten in de grond, pruttelende modderpoelen, thermaalbaden en warmwaterbronnen met zuur en alkalisch water met allerlei (stinkende) mineralen erin. Ben ook een dagje naar de spa geweest. Heel lekker, toen ik terug kwam rook ik helemaal naar rotte eieren...
Maar t schijnt wel gezond te zijn, dus proberen we dat maar he..

Afijn, nu in de bus onderweg naar Picton en morgen door naar Nelson. Straks even een tabletje innemen en een zalfje opdoen want ik ben te pakken genomen door iets dat prikt. Ik werd helemaal gek van de jeuk. En had trouwens ook nog last van een zonne allergie. Lekker hoor, overal bultjes en zelfs een dik oog en oor. Nee, ik word er niet knapper op.

Tante Anneke, vanavond eet ik onderweg op de veerboot, en gister heb ik het simpel gehouden met een kant en klaar pompoensoepje omdat we de hele dag gelopen hadden. Meestal kokkerel ik wel wat voor mezelf in het hostel. Momenteel sleep ik een zak rijst met me mee die op moet, dus voorlopig elke avond rijst met.....

Lieve mensen, we schrijven mekaar snel weer!

Xxx vanuit de bus naar Wellington.
Miran.

1. Mies van Bragt:
    Halo Miranda.
    Ik heb weer met veel plezier en bewondering jou reis verhaal gelezen.
    Wat maak je toch weer veel mee en zo afwisselend.
    Door de foto's,krijgen we er ook een mooie indruk van.
    Lekker relaxen in de grotten op je zwemband en de gloei wormpjes.Mooie natuur wandelingen maken met op z`n tijd ook een pilsje en iets lekkers (of niet) voor de inwendige mens.En de stad Rotorura met de modder baden en al de stinkende mineralen enz.daar kan jij wel gelijk in hebben dat daar verschillende Duijvestijntjes zich best in uit zouden kunnen leven.
    Mirada,ik hoop dat je zonneallegie en verder ongemak gauw over zijn dan kan je lekker verder gaan genieten.
    Miranda,wij zien uit naar jou volgende verhalen.Geniet er van dan doen wij het ook.DIKKE KUS uit Dordt
  2. Jeannet.:
    12 december 2014
    He poeppie weer een leuk verhaal. Dat van die rotte eieren herkennen wij ook van de Azoren met name het eiland St Michel. Heb er zelfs nog in zo,n meertje gezwommen maar kon na de vakantie mijn badpak wel weggooien, die Lucht. Zelfs Duijvenstijnen lukt dat niet. ALHOEWEL??????. He poep geniet ervan en we horen wel weer meer. Je pakje is nog steeds niet aangekomen. Nou mogen we het openmaken en nou komt het niet.XXXXXXXXXX
  3. Dineke:
    Hoi Miranda
    Het zijn weer prachtige verhalen . Van alles wat je meemaakt . En wat bedoel je mer een omgeving voor de fam. Duijvestijn .
    Ik voel me niet aan gesproken ( zeker geen echte Duijvestijn )
    En Tante Anneke vindt het misschien ook wel gezellig een Hobbit in haar tuintje !!!
    Geniet nog van alles wat komen gaat , wij lezen met je mee !!

Groetjes vanonder de versierde kerstboom
  4. Monique:
    12 december 2014
    Wauw, wat bijzonder in die grotten! En toch nog lekker een dagje in een Spa :-) Mooie ervaringen allemaal, maar goed dat je het opschrijft ;-)
    Dikke kus!!!
  5. Monique:
    12 december 2014
    Wauw, wat bijzonder in die grotten! En toch nog lekker een dagje in een Spa. Mooie ervaringen allemaal, maar goed dat je het opschrijft.
    Dikke kus!!!
  6. Franka van Haperen:
    4 januari 2015
    Haaa Miranda,
    Toch nog even een reactie van mij, ben weer even goed bijgelezen hier op je blog, want liep her en der een beetje achter.

Geweldige verhalen en foto's, heb erg genoten. Natuurlijk heel benieuwd naar je ervaringen in Costa Rica ook, ga de boel maar es goed verkennen voor ons ;-)

Wens je nog veel plezier daaro... enne... ja, ik wil dat Joey-opvang centrum wel met jou beginnen!

Liefs
    Franka
  7. Eric-Jan:
    20 januari 2015
    Heey Miran,

Je bent net aangekomen in Brazilie..
    Geniet vd Copacabana!

Liefs, EJ
  8. Linda:
    20 februari 2015
    Hi Miranda,

Ik lees nu je blog over Rotorua en Waitomo. Ik ben je niet meer tegengekomen in Nieuw-Zeeland. Wij zijn vorige week teruggekomen uit dat prachtige land, my second home :)

Jammer dat je slecht weer had bij de Tongariro Alpine Crossing. Ik heb 'm voor de 3e keer gelopen en nog nooit zo'n mooi weer daar gehad.

Gaaf dat je bent gaan canyonen in de Waitomo Caves.

Ooeehh, die jeuk! Dat zijn verrekte sandflies geweest. Wij waren ook helemaal onder geprikt.

In je andere blogpost las ik dat je weer bijna in Nederland bent. Veel succes met acclimatiseren, ik ben nog niet gewend ;)

Groetjes & wellicht zie ik je een keer bij YCT,
    Linda